Actions

Difference between revisions of "Devar/5768/Chayei Sarah"

From RonWareWiki

< Devar‎ | 5768
Line 10: Line 10:
 
{{heb| הוא מהווה דוגמה ל"שליח נאמן", שאינו מפסיק טרם הושלמה שליחותו.  הוא דוגמה גם לגישה הנכונה לשליחות, במסירותו לגמרי לעשות חפצו של משלחו.  וגם בזה שהוא מודה לה' על הצלחתו. כל זה, והוא עבד ולא מזרע אברהם אבינו.  }}
 
{{heb| הוא מהווה דוגמה ל"שליח נאמן", שאינו מפסיק טרם הושלמה שליחותו.  הוא דוגמה גם לגישה הנכונה לשליחות, במסירותו לגמרי לעשות חפצו של משלחו.  וגם בזה שהוא מודה לה' על הצלחתו. כל זה, והוא עבד ולא מזרע אברהם אבינו.  }}
  
{{heb| יש מבני עמינו שתמיד מדברים על שאר גויי הארץ לגנאי.  יש שאומרים שלגויים אין נשמה כמו שישנה לבני ישראל.  ויש שאומרים שאין לגויים חלק כלל בעולם הבא. כנראה שלא שמו לב למסירותו של אליעזר, ולא לכל ספר יונה, ולא להלכה: '''המוסרין, והאפיקורוסין, והמינים, והמשומדים--לא הוצרכו חכמים למנות אותן בכלל פסולי העדות, שלא מנו אלא רשעי ישראל.  אבל אלו המורדין הכופרין, פחותין הן מן הגויים: שהגויים--לא מעלין ולא מורידין, ויש לחסידיהן חלק לעולם הבא; ואלו--מורידין ולא מעלין, ואין להן חלק לעולם הבא''' {{hcite|http://www.mechon-mamre.org/i/e211.htm#11|הל' עדות יא:יא}} }}
+
{{heb| יש מבני עמינו שתמיד מדברים על שאר גויי הארץ לגנאי.  יש שאומרים שלגויים אין נשמה כמו שישנה לבני ישראל.  ויש שאומרים שאין לגויים חלק כלל בעולם הבא. כנראה שלא שמו לב למסירותו של אליעזר, ולא לכל ספר יונה, ולא להלכה: '''המוסרין, והאפיקורוסין, והמינים, והמשומדים--לא הוצרכו חכמים למנות אותן בכלל פסולי העדות, שלא מנו אלא רשעי ישראל.  אבל אלו המורדין הכופרין, פחותין הן מן הגויים: שהגויים--לא מעלין ולא מורידין, ויש לחסידיהן חלק לעולם הבא; ואלו--מורידין ולא מעלין, ואין להן חלק לעולם הבא''' {{hcite|http://www.mechon-mamre.org/i/e211.htm#11|הל' עדות יא:יא}} }}.
  
{{heb| לומר שאפילו גויים, שאינם בני ברית ולא בני מצוות, יורשים חלק בעולם הבא אם תהיה התנהגותם כפי מצוות בני נוח.  ואילו יהודי שהוא מגרש עצמו מן התורה ועושה עצמו כאילו הוא גוי, אינו יורש אלא באר שחת, למרות אמרת חז"ל: '''כל ישראל יש להן חלק לעולם הבא''' }}
+
{{heb| לומר שאפילו גויים, שאינם בני ברית ולא בני מצוות, יורשים חלק בעולם הבא אם תהיה התנהגותם כפי מצוות בני נוח.  ואילו יהודי שהוא מגרש עצמו מן התורה ועושה עצמו כאילו הוא גוי, אינו יורש אלא באר שחת, למרות אמרת חז"ל: '''כל ישראל יש להן חלק לעולם הבא''' }}.
  
{{heb| כדאי מאד להיזכר שכולנו, יהודים ולא, בני אדם אחד וכן אחים ובני-דודים אנחנו.  ושלא ראוי לגוי קדוש לזלזל בזולת, לא במילים, לא במעשים ולא במחשבות.  בעזרת ה' יתברך שמו, אם נתנהג כשורה נזכה לביאת משיח צדקנו, ואז כולם יבינו שאחים אנחנו באמת }}
+
{{heb| כדאי מאד להיזכר שכולנו, יהודים ולא, בני אדם אחד וכן אחים ובני-דודים אנחנו.  ושלא ראוי לגוי קדוש לזלזל בזולת, לא במילים, לא במעשים ולא במחשבות.  בעזרת ה' יתברך שמו, אם נתנהג כשורה נזכה לביאת משיח צדקנו, ואז כולם יבינו שאחים אנחנו באמת }}.
  
 
===English===
 
===English===

Revision as of 12:51, 2 November 2007

Chayei Sarah 5768 - חיי שרה תשס"ח
English text below
Send me feedback

עברית

וַיּוּשַׂם לְפָנָיו, לֶאֱכֹל, וַיֹּאמֶר לֹא אֹכַל, עַד אִם-דִּבַּרְתִּי דְּבָרָי  (בראשית כד:לג)

השליח הראשון, אליעזר עבד אברהם, אומר את המילים האלה לאחר מסע ארוך ומייגע למצוא בת זוג לבנו של רבו, יצחק. הוא מסרב לאכול אפילו מטעמת עד שלא משלים את תפקידו. מסירות כזאת היא מיוחדת במינה, לכן התורה מספרת את המאורעות האלה באריכות. אליעזר אינו "סתם גוי", אלה דמות ודוגמה מרכזית בתולדות העם.

הוא מהווה דוגמה ל"שליח נאמן", שאינו מפסיק טרם הושלמה שליחותו. הוא דוגמה גם לגישה הנכונה לשליחות, במסירותו לגמרי לעשות חפצו של משלחו. וגם בזה שהוא מודה לה' על הצלחתו. כל זה, והוא עבד ולא מזרע אברהם אבינו.

יש מבני עמינו שתמיד מדברים על שאר גויי הארץ לגנאי. יש שאומרים שלגויים אין נשמה כמו שישנה לבני ישראל. ויש שאומרים שאין לגויים חלק כלל בעולם הבא. כנראה שלא שמו לב למסירותו של אליעזר, ולא לכל ספר יונה, ולא להלכה: המוסרין, והאפיקורוסין, והמינים, והמשומדים--לא הוצרכו חכמים למנות אותן בכלל פסולי העדות, שלא מנו אלא רשעי ישראל. אבל אלו המורדין הכופרין, פחותין הן מן הגויים: שהגויים--לא מעלין ולא מורידין, ויש לחסידיהן חלק לעולם הבא; ואלו--מורידין ולא מעלין, ואין להן חלק לעולם הבא  (הל' עדות יא:יא)

.

לומר שאפילו גויים, שאינם בני ברית ולא בני מצוות, יורשים חלק בעולם הבא אם תהיה התנהגותם כפי מצוות בני נוח. ואילו יהודי שהוא מגרש עצמו מן התורה ועושה עצמו כאילו הוא גוי, אינו יורש אלא באר שחת, למרות אמרת חז"ל: כל ישראל יש להן חלק לעולם הבא

.

כדאי מאד להיזכר שכולנו, יהודים ולא, בני אדם אחד וכן אחים ובני-דודים אנחנו. ושלא ראוי לגוי קדוש לזלזל בזולת, לא במילים, לא במעשים ולא במחשבות. בעזרת ה' יתברך שמו, אם נתנהג כשורה נזכה לביאת משיח צדקנו, ואז כולם יבינו שאחים אנחנו באמת

.

English