Actions

Difference between revisions of "Devar/5768/Mishpatim"

From RonWareWiki

< Devar‎ | 5768
Line 8: Line 8:
 
{{heb|אין מוקש גדול מזה, ולכן התורה מקפידה.  בשיבתנו יחד עם אותם הגויים, נבוא להתקרב אליהם לא רק במשא ומתן -- אלא גם במלבוש ובהתנהגות -- עד שנבוא להתחתן בם ולזנות אחר אלוהיהם.}}
 
{{heb|אין מוקש גדול מזה, ולכן התורה מקפידה.  בשיבתנו יחד עם אותם הגויים, נבוא להתקרב אליהם לא רק במשא ומתן -- אלא גם במלבוש ובהתנהגות -- עד שנבוא להתחתן בם ולזנות אחר אלוהיהם.}}
  
{{heb|הרמב"ם כותב: '''אין כל הדברים האלו אמורים, אלא בזמן שגלו ישראל לבין האומות, או בזמן שיד הגויים תקיפה.  אבל בזמן שיד ישראל תקיפה על אומות העולם, אסור לנו להניח גוי עובד עבודה זרה בינינו; אפילו יושב ישיבת עראי, או עובר ממקום למקום לסחורה, לא יעבור בארצנו, עד שיקבל עליו שבע מצוות שנצטוו בני נוח--שנאמר "לא יישבו בארצך" {{hcite|p/pt/pt0223.htm#23|שמות כג:לג}}, אפילו לפי שעה.  ואם קיבל עליו שבע מצוות, הרי זה גר תושב.  ואין מקבלין גר תושב, אלא בזמן שהיובל נוהג; אבל שלא בזמן היובל, אין מקבלין אלא גר צדק בלבד.''' {{hcite||הל' עבודה זרה י:ט}}}]
+
{{heb|הרמב"ם כותב: '''אין כל הדברים האלו אמורים, אלא בזמן שגלו ישראל לבין האומות, או בזמן שיד הגויים תקיפה.  אבל בזמן שיד ישראל תקיפה על אומות העולם, אסור לנו להניח גוי עובד עבודה זרה בינינו; אפילו יושב ישיבת עראי, או עובר ממקום למקום לסחורה, לא יעבור בארצנו, עד שיקבל עליו שבע מצוות שנצטוו בני נוח--שנאמר "לא יישבו בארצך" {{hcite|p/pt/pt0223.htm#23|שמות כג:לג}}, אפילו לפי שעה.  ואם קיבל עליו שבע מצוות, הרי זה גר תושב.  ואין מקבלין גר תושב, אלא בזמן שהיובל נוהג; אבל שלא בזמן היובל, אין מקבלין אלא גר צדק בלבד.''' {{hcite||הל' עבודה זרה י:ט}}}}
  
 
{{heb|כשיהיה מנהיג בישראל לא רק ישראלי אלא יהודי -- שישכיל וילמד מתורתנו ולא ממקורות בני הניכר -- אז נגיע לעידן בו נצליח לממש את המצווה הזאת כהלכה, ולא ניכלם עוד ממראה עינינו ברואינו בתי עבודה זרה ברחובות ארצנו הקדושה.}}
 
{{heb|כשיהיה מנהיג בישראל לא רק ישראלי אלא יהודי -- שישכיל וילמד מתורתנו ולא ממקורות בני הניכר -- אז נגיע לעידן בו נצליח לממש את המצווה הזאת כהלכה, ולא ניכלם עוד ממראה עינינו ברואינו בתי עבודה זרה ברחובות ארצנו הקדושה.}}

Revision as of 19:12, 31 January 2008

Mishpatim 5768 - משפטים תשס"ח
English text below
Send me feedback

לֹא יֵשְׁבוּ בְּאַרְצְךָ…  (שמות כג:לג)

צווינו בזאת לא להשאיר אף עובד עבודה זרה אחד בארצנו - כי …פֶּן-יַחֲטִיאוּ אֹתְךָ לִי: כִּי תַעֲבֹד אֶת-אֱלֹהֵיהֶם, כִּי-יִהְיֶה לְךָ לְמוֹקֵשׁ..  (שם)

אין מוקש גדול מזה, ולכן התורה מקפידה. בשיבתנו יחד עם אותם הגויים, נבוא להתקרב אליהם לא רק במשא ומתן -- אלא גם במלבוש ובהתנהגות -- עד שנבוא להתחתן בם ולזנות אחר אלוהיהם.

הרמב"ם כותב: אין כל הדברים האלו אמורים, אלא בזמן שגלו ישראל לבין האומות, או בזמן שיד הגויים תקיפה. אבל בזמן שיד ישראל תקיפה על אומות העולם, אסור לנו להניח גוי עובד עבודה זרה בינינו; אפילו יושב ישיבת עראי, או עובר ממקום למקום לסחורה, לא יעבור בארצנו, עד שיקבל עליו שבע מצוות שנצטוו בני נוח--שנאמר "לא יישבו בארצך"  (שמות כג:לג), אפילו לפי שעה. ואם קיבל עליו שבע מצוות, הרי זה גר תושב. ואין מקבלין גר תושב, אלא בזמן שהיובל נוהג; אבל שלא בזמן היובל, אין מקבלין אלא גר צדק בלבד.  (הל' עבודה זרה י:ט)

כשיהיה מנהיג בישראל לא רק ישראלי אלא יהודי -- שישכיל וילמד מתורתנו ולא ממקורות בני הניכר -- אז נגיע לעידן בו נצליח לממש את המצווה הזאת כהלכה, ולא ניכלם עוד ממראה עינינו ברואינו בתי עבודה זרה ברחובות ארצנו הקדושה.

עברית

English

They shall not dwell in thy land…  (Ex 23:33)

lest they make thee sin against Me, for thou wilt serve their gods--for they will be a snare unto thee.  (ibid.)



Top: Devar Prev: Yitro




Send Ron feedback on this essay.




Entire site copyright © Ron Aaron, all rights reserved. No permission to copy or otherwise use this material is granted.