Actions

Difference between revisions of "Devar/5770/Matot-Masei"

From RonWareWiki

< Devar‎ | 5770
(Created page with '{{bismilla}} {{header|Matot-Masei 5770|מטות-מסעי תש"ע}} {{hebrew}} {{pasuqh|וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה אֶת-מוֹצָאֵיהֶם, לְמַסְעֵיהֶ…')
 
 
(2 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 9: Line 9:
 
{{heb|סיבה אחת היא לסתום פיות אותם הלועגים, שאומרים שמשה תעה במדבר, בלא הכרת הדרך בה היה צריך ללכת -- שהרי אפשר ללכת בקלות ממצרים עד א"י בפחות מחודש.  לכן התורה מציינת כל מקום חנייה במדבר, בדיוק רב: לומר שכל אחד היה מוכר, וברצון ה' שהוליך אותם עצרו בכל אחד ואחד.}}
 
{{heb|סיבה אחת היא לסתום פיות אותם הלועגים, שאומרים שמשה תעה במדבר, בלא הכרת הדרך בה היה צריך ללכת -- שהרי אפשר ללכת בקלות ממצרים עד א"י בפחות מחודש.  לכן התורה מציינת כל מקום חנייה במדבר, בדיוק רב: לומר שכל אחד היה מוכר, וברצון ה' שהוליך אותם עצרו בכל אחד ואחד.}}
  
{{heb|אך יש סיבה נוספת שנוגעת לנו.  משה רבינו ע"ה חשק כל כך להיכנס לארץ, עד שכל צעד שלו היה כרוך במסירות נפש, במטרה להוביל את העם אל נחלתו. הוא לא נח ולא כשל כוחו עד אשר ה' נטל ממנו את נשמתו בסיום המסע הארוך והנורא ההוא.  ובימינו אנו, כאשר כל מה שדרוש כדי להגיע לארץ הקודש הוא לקנות כרטיס טיסה ולעלות על מטוס -- בלי לייגע ואף לא להזיע -- איזה תירוצים אפשר להביא שלא לבא?  וכאשר יגיע אותו אחד לעולם האמת (כמובן לאחר 120), ויישאל "מדוע לא באת אל נחלתך?" מה יאמר ומה יצטדק?}}
+
{{heb|אך יש סיבה נוספת שנוגעת לנו.  משה רבינו ע"ה חשק כל כך להיכנס לארץ, עד שכל צעד שלו היה כרוך במסירות נפש, במטרה להוביל את העם אל נחלתו. הוא לא נח ולא כשל כוחו עד אשר ה' נטל ממנו את נשמתו בסיום המסע הארוך והנורא ההוא.  ובימינו אנו, כאשר כל מה שדרוש כדי להגיע לארץ הקודש הוא לקנות כרטיס טיסה ולעלות על מטוס -- בלי לייגע ואף לא להזיע -- איזה תירוצים אפשר להביא שלא לבוא?  וכאשר יגיע אותו אחד לעולם האמת (כמובן לאחר 120), ויישאל "מדוע לא באת אל נחלתך?" מה יאמר ומה יצטדק?}}
  
 
{{heb|המסע התחיל לפני יותר משלושת אלפי שנה.  לא הגיע הזמן לסיימו?}}
 
{{heb|המסע התחיל לפני יותר משלושת אלפי שנה.  לא הגיע הזמן לסיימו?}}
Line 24: Line 24:
 
The journey began over three-thousand years ago.  Isn't it time to finish it?
 
The journey began over three-thousand years ago.  Isn't it time to finish it?
  
{{nav|Devar|Devar|Devar/5770/Pinchas|Pinchas||}}
+
{{nav|Devar|Devar|Devar/5770/Pinchas|Pinchas|Devar/5770/Devarim|Devarim}}

Latest revision as of 08:48, 16 July 2010

Matot-Masei 5770 - מטות-מסעי תש"ע
English text below
Send me feedback

עברית

וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה אֶת-מוֹצָאֵיהֶם, לְמַסְעֵיהֶם -- עַל-פִּי ה'; וְאֵלֶּה מַסְעֵיהֶם, לְמוֹצָאֵיהֶם.  (במדבר לג:ב)

כבר נודע לנו שבני ישראל נסעו ארבעים שנה במדבר, בדרכם ממצרים עד ארץ ישראל. מה התועלת בתתו לנו רשימה ארוכה של שמות כל מקום בו חנו בשנים אלו?

סיבה אחת היא לסתום פיות אותם הלועגים, שאומרים שמשה תעה במדבר, בלא הכרת הדרך בה היה צריך ללכת -- שהרי אפשר ללכת בקלות ממצרים עד א"י בפחות מחודש. לכן התורה מציינת כל מקום חנייה במדבר, בדיוק רב: לומר שכל אחד היה מוכר, וברצון ה' שהוליך אותם עצרו בכל אחד ואחד.

אך יש סיבה נוספת שנוגעת לנו. משה רבינו ע"ה חשק כל כך להיכנס לארץ, עד שכל צעד שלו היה כרוך במסירות נפש, במטרה להוביל את העם אל נחלתו. הוא לא נח ולא כשל כוחו עד אשר ה' נטל ממנו את נשמתו בסיום המסע הארוך והנורא ההוא. ובימינו אנו, כאשר כל מה שדרוש כדי להגיע לארץ הקודש הוא לקנות כרטיס טיסה ולעלות על מטוס -- בלי לייגע ואף לא להזיע -- איזה תירוצים אפשר להביא שלא לבוא? וכאשר יגיע אותו אחד לעולם האמת (כמובן לאחר 120), ויישאל "מדוע לא באת אל נחלתך?" מה יאמר ומה יצטדק?

המסע התחיל לפני יותר משלושת אלפי שנה. לא הגיע הזמן לסיימו?

English

And Moses wrote their goings forth, stage by stage, by the commandment of the LORD; and these are their stages at their goings forth.  (Num 33:2)

We already know that the Children of Israel travelled for forty years in the wilderness, on their way from Egypt to the Land of Israel. What is the use of giving us a long list of place-names where they stopped en-route during those years?

One reason is that the Torah desired to silence the scoffers, who say that Moshe wandered aimlessly in the wilderness, without any idea of the path he should take -- since after all, it is possible to walk from Egypt to Israel in far less than a month. Therefore the Torah notes each and every place they stopped in the wilderness, with great diligence: to inform us that each place was a known location, and by God's will they stopped at each one.

But there is another reason, which is more relevant to us. Moshe our Teacher, of blessed memory, so desired to enter the Land, that each step he took was imbued with utmost devotion, with the goal of leading the people to its inheritance. He did not rest, nor did his strength slacken, until God took his soul from him at the conclusion of that long and arduous journey. And in our times, when all that is needed to reach the Holy Land is to purchase a ticket and get on a plane -- requiring neither effort nor even sweat -- what excuses can one possibly make not to come? And when he reaches the World of Truth (after 120, of course), and is asked "why did you not come to your inheritance?", what will he answer and how will he justify himself?

The journey began over three-thousand years ago. Isn't it time to finish it?



Top: Devar Prev: Pinchas Next: Devarim