Difference between revisions of "Devar/5768/Vayeshev"
From RonWareWiki
< Devar | 5768
(→עברית) |
(→עברית) |
||
Line 6: | Line 6: | ||
{{heb|'''וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי, יוֹם הֻלֶּדֶת אֶת-פַּרְעֹה…''' {{hcite|p/pt/pt0140.htm#20|בראשית מ:כ}}}} | {{heb|'''וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי, יוֹם הֻלֶּדֶת אֶת-פַּרְעֹה…''' {{hcite|p/pt/pt0140.htm#20|בראשית מ:כ}}}} | ||
− | {{heb|בכל התנ"ך, מוזכר "יום הולדת" כחגיגה רק כאן. היה מנהג עובדי עבודה זרה לחגוג ביום בו נולדו, ולעבוד את אלוהיהם ולכן כותב הרמב"ם בנוגע למשא ומתן עם גויים: '''…אבל גוי שהוא עושה איד לעצמו, ומודה לעבודה זרה שלו, ומקלסה ביום שנולד בו,… וכיוצא באלו--אין אסור אלא אותו היום, ואותו האיש בלבד''' {{hcite|i/1409.htm#5|הל' עבודה זרה ט:ה | + | {{heb|בכל התנ"ך, מוזכר "יום הולדת" כחגיגה רק כאן. היה מנהג עובדי עבודה זרה לחגוג ביום בו נולדו, ולעבוד את אלוהיהם ולכן כותב הרמב"ם בנוגע למשא ומתן עם גויים: '''…אבל גוי שהוא עושה איד לעצמו, ומודה לעבודה זרה שלו, ומקלסה ביום שנולד בו,… וכיוצא באלו--אין אסור אלא אותו היום, ואותו האיש בלבד''' {{hcite|i/1409.htm#5|הל' עבודה זרה ט:ה}}. ולנו בני ישראל, אמר שלמה בחכמתו: '''טוֹב שֵׁם, מִשֶּׁמֶן טוֹב; וְיוֹם הַמָּוֶת, מִיּוֹם הִוָּלְדוֹ''' {{hcite|p/pt/pt3107.htm#1|קהלת ז:א}}. אמנם נשמע מדכא, אך צריך להבין את ההבדלים בין שתי הגישות הללו.}} |
− | |||
− | |||
===English=== | ===English=== |
Revision as of 20:02, 29 November 2007
עברית
וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי, יוֹם הֻלֶּדֶת אֶת-פַּרְעֹה… (בראשית מ:כ)
בכל התנ"ך, מוזכר "יום הולדת" כחגיגה רק כאן. היה מנהג עובדי עבודה זרה לחגוג ביום בו נולדו, ולעבוד את אלוהיהם ולכן כותב הרמב"ם בנוגע למשא ומתן עם גויים: …אבל גוי שהוא עושה איד לעצמו, ומודה לעבודה זרה שלו, ומקלסה ביום שנולד בו,… וכיוצא באלו--אין אסור אלא אותו היום, ואותו האיש בלבד (הל' עבודה זרה ט:ה). ולנו בני ישראל, אמר שלמה בחכמתו: טוֹב שֵׁם, מִשֶּׁמֶן טוֹב; וְיוֹם הַמָּוֶת, מִיּוֹם הִוָּלְדוֹ (קהלת ז:א). אמנם נשמע מדכא, אך צריך להבין את ההבדלים בין שתי הגישות הללו.
English
Send Ron feedback on this essay.
Entire site copyright © Ron Aaron, all rights reserved. No permission to copy or otherwise use this material is granted.